7 Ocak 2009 Çarşamba

FOTOĞRAF ÇEKERKEN RAHATSIZ EDİLİYORUM



Sevgili Arkadaşlar, 
Fotoğraf ile tanışmam çocukluk yıllarımdan başlar. O yıllardan beri de fotoğraf ve fotoğrafçılık en büyük hobim. Fotoğrafçılık hakkında araştırmalar yapar, konu ile ilgili dergi ve kitapları devamlı okur kendimi geliştiririm. Gezdiğim yerleri mutlaka fotoğraflar, arşivime alır  dostlarımla paylaşır ve yayınlarım.
Doğal hayat fotoğrafçılığım yanında yaşadığım çevremi de fotoğraflamaktayım. Son yıllarda fotoğraf çekerken  güvenlik elemanları tarafından rahatsız edilmekteyim. Ankara Atatürk Bulvarında polis tarafından rahatsız edildim. Atakule'de Köşk'e bakan istikamette fotoğraf çektirtilmedi. Parklarda güvenlikçiler tarafından rahatsız edildim. İstanbul'da Caddebostan kıyılarını fotoğraflarken engellendim. Tarihi sirkeci garını fotoğraflarken "git Haydarpaşa'dan izin al" uyarısı yapıldı. Boğazda fotoğraf çekerken "vapur iskelesini çekmemem" uyarısı yapıldı.  Ankara ve İstanbul dışındaki illerde fotoğraf çekerken büyük bir engelle karşılaşmadım. Yurt dışında  fotoğraf çekerken de hiç bir engelle karşılaşmadım. 
Ankara'da TBMM önünde ve İnönü Bulvarı'nda fotoğraf çekmek yasak. Bugün fotoğraf teknolojisi çok gelişti ve gelişmekte. Elinizdeki kompakt makine ile uzaktan istediğiniz noktanın fotoğrafını tüm detaylarıyla görüntülemek mümkün. Ekli fotoğraf google'dan alındı ve TBMM, Genelkurmay, Hava ve Deniz K.K. ; MSB, Emniyet Gn.Md.; İçişleri Bakanlığı uzaydan görüntüleri. Fotoğraf çekmenin yasak olduğu bölgelerin uzaydan alınmış fotoğrafları. İsteyen herkes bu ve diğer stratejik noktaların görüntülerini internet ortamından temin edebilir. Şeffaf bir dünyada yaşadığımıza göre bu yasaklar neden?
Yasakların kaldırılması dileğimle sevgilerimi sunuyorum.
Mehmet Hamurkâroğlu